Tuesday, March 27, 2012

အိမ္



အိမ္ဆိုတဲ့စကားလံုးက လူတိုင္းလူတိုင္းနဲ႔ရင္းႏွီးတဲ့၊ သက္္ဆုိင္တဲ့ စကားလံုးေလးပါ။ အိမ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္က ေတာ္ေတာ္ေလး ေလးနက္သလို အႏွစ္သာရေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပါတယ္။ ဒီအိမ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးထဲမွာ ေႏြးေထြးမႈ၊ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္မႈ၊ စည္းလံုးမႈ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ၊ အနစ္နာခံမႈ၊ အျပန္အလွန္ နားလည္မႈေတြ၊ ဒုကၡ၊ သုခမ်ိဳးစံု ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနပါတယ္။ လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာၾကရင္ ကိုယ္သိတတ္နားလည္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး အိမ္ဆိုတာကို ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ခဲ့တာပါပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆင္းရဲဆင္းရဲ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာခ်မ္းသာ ဘယ္လိုအသိုင္းအ၀ိုင္းကပဲ ဆင္းသက္လာသူပဲျဖစ္ျဖစ္ အိမ္ဆိုတာက လူတိုင္းနီးပါး ပိုင္ဆုိင္ၾကတဲ့အရာေလး တစ္ခုပါပဲ။ အဲဒီအိမ္ေလးထဲမွာ မိဘ၊ေဆြမ်ိဳး၊ ေမာင္ႏွမေတြနဲ႔ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ၊ ရင္းႏွီးမႈေတြ၊ ၾကည္ႏူးမႈေတြ၊ နားလည္မႈ၊ ခြင့္လႊတ္မႈ၊ အနစ္နာခံမႈေတြ ခံစားမႈမ်ိဳးစံုကို လူတုိင္းခံစားတတ္ခဲ့ ၾကရတာကလည္း ဒီအိမ္ပါပဲ။ အိမ္ဆိုတဲ့ စကားလုံးေလးရဲ့ေအာက္မွာ စုေပါင္းပါ၀င္ေနထုိင္ၾကတဲ့ မိသားစုေတြဟာ တစ္ေသြးတည္း တစ္သားတည္း စည္းစည္းလုံးလုံး ရွိေနသင့္ၿပီး ဒုကၡေတြ႔လွ်င္ အတူတကြမွ်ေ၀ခံစားမယ္၊ သုခေတြ႔လွ်င္လည္း အတူတကြေပ်ာ္ရႊင္ႏုိင္မွပဲ အိမ္ရဲ့အဓိပၸာယ္ဟာပိုၿပီးျပည့္စံုမယ္ ထင္ပါတယ္။

ကၽြန္မတုိ႔ရဲ့အိမ္ပံုစံက ေျခတံရွည္ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ပံုစံကို ေအာက္မွာ အုတ္ဖိနပ္ ခံထားပါတယ္။ အိမ္ေရွ႕မွာက သံုးေပ ဆယ့္ႏွစ္ေပခန္႔ရွည္တဲ့ တံတားေလးတစ္ခုနဲ႔ အိမ္နဲ႔ လူသြားလမ္းကို ဆက္သြယ္ထားတယ္။ တံတားေလးကလည္း ကၽြန္မစိတ္ထဲေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ခ်စ္ဖုိ႔ေကာင္းတယ္လို႕ထင္တယ္။ တံတားပံုစံေလးက ခုံုးခံုးေလးနဲ႔ ေဘးႏွစ္ဖက္မွာ လက္ရန္း ႏွစ္ဖက္ လဲပါတယ္။ အိမ္ရဲ့အတြင္းပိုင္းမွာေတာ့ ဘုရားခန္းနဲ႔ ဧည့္ခန္းတစ္ခန္း၊ အိပ္ခန္းသံုးခန္း၊ မီးဖိုေခ်ာင္တစ္ခန္း၊ ေရခ်ိဳးခန္းကေတာ့ ေအာက္မွာ သပ္သပ္လုပ္ေပးထားပါတယ္။ အိမ္ရဲ့ဒီဇိုင္းကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ့ အေဖက သူ႔ရဲ့စိတ္ကူးေလးနဲ႔ အိမ္ေဆာက္ေပးတဲ့သူရဲ့စိတ္ကူး ေပါင္းၿပီး ေဆာက္ထားတာ။ အိမ္ပံုစံေလးက အရမ္းအလွႀကီးထဲမွာ မပါေပမယ့္ ကၽြန္မကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ့အိမ္ပံုစံေလးကို အရမ္း ႏွစ္သက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ကၽြန္မတုိ႔ေနတဲ့ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အိမ္ေျခေပါင္း သံုးဆယ္ ေက်ာ္ေလာက္ရွိတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အိမ္အမ်ားစုက ၀န္ထမ္းအိမ္ေတြမ်ားပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ေနတဲ့ရပ္ကြက္ကို ၀န္ထမ္းရပ္ကြက္လုိ႔လဲေျပာလို႔ရတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြဆိုေတာ့ အရမ္းခ်မ္းသာသူေတြမရွိေပမယ့္ ကုိယ့္အိမ္ေလးေတြမွာကုိယ္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေလး ေနထုိင္ၾကရင္း ႐ုံးသြားခ်ိန္တန္သြား၊ ျပန္ခ်ိန္တန္ျပန္လာ စသျဖင့္ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ေနၾကေတာ့ ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္ပံုစံမ်ိဳးေလး တစ္ခုပါပဲ။ ကၽြန္မတုိ႔အိမ္မွာဆိုရင္ အေမရယ္၊ အေဖရယ္၊ေမာင္ႏွမ သံုးေယာက္ရယ္ မိသားစုငါးေယာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ အဘိုးေတြအဖြားေတြကလည္း ကၽြန္မတုိ႔ အရြယ္မေရာက္ခင္ကတည္းက ကြယ္လြန္ကုန္ၾကတာေလ။ ကၽြန္မနဲ႔ ကၽြန္မရဲ့ ေမာင္ေလးဆိုရင္ ဟုိဘက္ဒီဘက္ အဘိုးအဘြားေတြကို သိပ္ေတာင္မမွတ္မိဘူး။ ကၽြန္မရဲ့ အစ္မကေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိတယ္။

အိမ္မွာေတာ့ ကၽြန္မအေဖက အစိုးရလခစား ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ေပါ့၊ အေမကေတာ့အိမ္က ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြနဲ႔ ကေလးသံုးေယာက္တာ၀န္ကုိ အစစအရာရာ မလစ္လပ္ေအာင္ တာ၀န္ယူေပးရတဲ့ အိမ္ရွင္မေကာင္း တစ္ေယာက္ေပါ့။ ကၽြန္မသိတတ္တဲ့အရြယ္ကတည္းက ကၽြန္မတုိ႔အေမက သားသမီးသံုးေယာက္နဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔အေဖအတြက္ အေထြေထြ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြကို လုပ္ေပးရတာ အလုပ္နဲ႔လက္နဲ႔ ျပတ္တဲ့အခ်ိန္က ေတာ္ေတာ္ကိုနည္းတယ္။ အိမ္မွာအိပ္ယာ အေစာ ဆံုးထၿပီး အလုပ္ေတြကုိ အေစာဆံုးသိမ္းၾကံဳးလုပ္ရတဲ့အေမက ဘယ္ေတာ့မွပင္ပန္းတယ္ဆိုၿပီး ၿငီးျငဴသံ သိပ္မၾကား ရပါဘူး။ မိုးမလင္းခင္ကတည္းက တစ္အိမ္လံုးအတြက္ အေစာႀကီးထၿပီး ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ေပးေနရတာ။ အကုန္လံုး ခ်က္ျပဳတ္လုိ႔ ၿပီးၿပီဆိုရင္ သားသမီးေတြကို အိပ္ယာကႏိႈးၿပီး ေက်ာင္းသြားဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ေပးပါတယ္။ အေဖကေတာ့ သူ႔ဘာသာသူ အိပ္ယာကထၿပီးၿပီဆိုရင္ ေရမိုးခ်ိဳးစားေသာက္ၿပီး အလုပ္သြားတာေလ။ အေမကေတာ့ သားသမီး သံုးေယာက္လံုးကို ေရမိုးခ်ိဳး၊ သနပ္ခါးလိမ္းေပး စားစာရာေကၽြးၿပီးရင္ ေက်ာင္းပုိ႔မယ္။ ေက်ာင္းပို႔ၿပီးရင္လည္း ေစ်း၀င္ၿပီး ဟင္းခ်က္စရာေတြ၀ယ္ျခမ္း၊ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့လည္း ေနာက္ေန႔အတြက္ ခ်က္ျပဳတ္စရာရွိတာ ခ်က္ျပဳတ္၊ ေလွ်ာ္ဖြပ္စရာရွိရင္ ေလွ်ာ္္ဖြပ္နဲ႔ အလုပ္နဲ႔ လက္ မျပတ္ေအာင္ လုပ္ေနရျပန္ေရာ။ အိမ္တစ္အိမ္မွာ အိမ္ရွင္မ ပီသဖုိ႔အတြက္ ၾကိဳးစားရတာ ကၽြန္မအထင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းပါတယ္။ အိမ္မွာက သိပ္ၿပီး ဆူသံပူသံ ေတြမရွိပါဘူး။ တစ္ခါတေလ ကၽြန္မက ေမာင္ေလးနဲ႔ရန္ျဖစ္ရင္ အေမဆူတာေလာက္ကလြဲၿပီး အေမက ဆူေလ့ ဆူထ သိပ္မရွိဘူး။ တစ္ခါကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ကို ဘုရားရွိခိုးခိုင္းတာ သံုးေယာက္စလံုး စိတ္မပါလက္မပါနဲ႔ရွိခိုးေတာ့ မညီလို႔ဆိုၿပီး ကၽြန္မတုိ႔အေဖက တစ္ခါ႐ုိက္္ဖူးပါတယ္။ ပါးစပ္ကလည္း “ေနာက္တစ္ခါ အဲဒီလိုလုပ္ဦးမလား၊ လုပ္ဦးမလား” ဆိုၿပီး ၾကက္ေမြးနဲ႔ေမးေမးၿပီး ႐ုိက္တာပါ။ အဲဒီတစ္ခါမွတ္မွတ္ရရပဲ ေတာ္ေတာ္ကိုနာတယ္။ ငိုလိုက္တာလဲ သံုးေယာက္စလံုး အျပိဳင္အဆိုင္ပါပဲ။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ကၽြန္မေပါ့။ ကၽြန္မရဲ့အစ္မကေတာ့ လူၾကီးဆန္တယ္။ စကားလဲ သိပ္မေျပာဘူး၊ လိုအပ္မွေျပာတာပါ။ ကၽြန္မကေတာ့ ကၽြန္မအစ္မလုိမဟုတ္ဘူး။ အိမ္မွာ စကားအရမ္းမ်ားပါတယ္။ အိမ္မွာ နည္းနည္း လည္းစြာတယ္။ ဆတ္ဆတ္္ထိမခံဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဂရုစုိက္လည္း အရမ္းခံခ်င္တာ။ စိတ္ကလည္း ေကာက္တတ္ေသးတယ္။ ေခါင္းလဲနည္းနည္းမာတယ္။ အေမက ကၽြန္မကိုေက်ာ္ၿပီး ကၽြန္မေမာင္ေလးကို ဂရုစိုက္ရင္လည္း မၾကိဳက္ဘူး။ ခဏခဏ ျပႆနာရွာတာ။ အိမ္မွာ ကၽြန္မကို အေဖက က်န္တဲ့ ႏွစ္ေယာက္ထက္ ပိုလည္းခ်စ္ေတာ့ ကၽြန္မက အေဖအားကိုးနဲ႔ မိုက္တယ္ဆိုလည္း မမွားဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စကားကို ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ နား၀င္ေအာင္ေျပာရင္ ကၽြန္မက လူႀကီးေတြရဲ့ စကားကုိ နားေထာင္ပါတယ္။ အိမ္မွာအေမက ကၽြန္မအေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ကၽြန္မက အေခ်ာ့ကလည္း ၾကိဳက္တယ္ေလ။ဒီေတာ့အေမက သူလိုခ်င္တဲ့ပံုစံကိုရေအာင္စကားကို ေအးေအးေဆးေဆးေလးေျပာၿပီး ေခါင္းထဲ ႐ုိက္သြင္းတာေလ။ မိန္းကေလးဆိုတာ ဘယ္လို ေနရတယ္၊ ဘယ္လိုထိုင္ရတယ္၊ စကားေျပာရင္လည္း ဘယ္လိုေျပာရ တယ္၊ ဘယ္လိုအခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုစကားေျပာရတယ္ စသျဖင့္ အေမက ေတာ္ေတာ္ေလးကို သင္ေပးပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ အစ္မကုိက်ေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ သင္ေပးစရာမလိုဘူး။ သူက ေနတတ္၊ ထိုင္တတ္တယ္။

ကၽြန္မအိမ္မွာ အရင္က တစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆိုးေနေပမယ့္ အိမ္ရဲ့တန္ဖိုးကို သိပ္နားမလည္ခဲ့ပါဘူး။ အိမ္ရဲ့တန္ဖိုးကို အိမ္နဲ႔ေ၀းေနမွပဲ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ တန္ဖိုးရွိတယ္ဆိုတာကို နားလည္ သေဘာေပါက္လာတယ္။ ကၽြန္မ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေက်ာင္းစတက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မရဲ့အေဖက ႐ုုတ္တရက္ အေျပာင္းအေရြ႕အမိန႔္က်လာတယ္။ တျခားၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းရေတာ့မယ္တဲ့။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ကလဲ ေက်ာင္းတက္္ဖုိ႔ တန္းလန္းႀကီး ျဖစ္ေနတာ့ အေဖေျပာင္းတဲ့ၿမိဳ႕ကို မလုိက္ ႏုိင္ေသးဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ အိမ္အေဟာင္းမွာ ေနခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ့အစ္မကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းၿပီး သြားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္မရေသးတဲ့အတြက္ အေမက သူတုိ႔နဲ႔အတူ အေဖေျပာင္းရမယ့္ၿမိဳ႕ကို ေခၚသြားပါတယ္။ ေမာင္ေလး ကလည္း ကိုးတန္းပဲရွိေသးေတာ့ သူ႔ကိုလည္း ေခၚသြားတယ္။ အိမ္မွာ ကၽြန္မအေဖာ္ ရေအာင္ဆိုၿပီး အေမ့ရဲ့ညီမ အေဒၚ အပ်ိဳၾကီးတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မနဲ႔အတူထားခဲ့ပါတယ္။ အေမတုိ႔လည္း အိမ္ကေန ေျပာင္းသြားေရာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေခါင္းမာ လွၿပီလို႔ထင္တဲ့ ကၽြန္မေလ မိသားစုဆုိတာကို နားလည္လာခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေယာက္တည္း ေနခဲ့ရတာေတြ၊ တစ္ခုခု လုိအင္ဆႏၵနဲ႔ မကုိက္ညီလုိ႔ ဒုကၡနဲ႔ ႀကဳံလာတဲ့အခ်ိန္ေတြ၊ အားငယ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ အရင္မိသားစု စံုစံု လင္လင္နဲ႕ေနတုန္းက အေၿခအေနကိုေတြးေတြးၿပီး ငိုလိုက္ရတာ ၀မ္းနည္းလို႔ကို မဆံုးပါဘူးရွင္။ ကၽြန္မရဲ့အေဒၚက ေတာ္ေတာ္ေလး ဂ႐ုစိုက္ေပမယ့္ ကၽြန္မရဲ့ ေနခဲ့တဲ့အိမ္က လံုး၀ကို အဓိပၸာယ္မရွိေတာ့ သလို ခံစားရပါတယ္။ ေက်ာင္းသြား ၿပီး အိမ္ျပန္လာၿပီဆိုရင္ အရင္ေတြ႔ေနက် အေဖ၊ အေမ ကၽြန္မရဲ့အစ္မ၊ ကၽြန္မရဲ့ ေမာင္ေလး ကို မေတြ႔ရရင္ စိတ္ထဲမွာ ဟာတာတာႀကီးနဲ႔ အရမ္းကို အထီးက်န္ဆန္တာပါပဲရွင္။ ကၽြန္မရဲ့အေဒၚကလည္း အပ်ိဳၾကီး၊ ေအးေအး ေဆးေဆးတရား သမားေလ။ လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ေပးၿပီးရင္ သူ႔ဘာသာ တစ္ေယာက္တည္း ေနတာ မ်ားပါတယ္။ သူ႔ဘာသာ ပုတီးစိပ္ခ်င္စိပ္၊ မစိပ္ရင္လဲ တရားစာအုပ္ဖတ္ေနတာ မ်ားပါတယ္။ ထမင္းစားရင္ေတာင္ သူ႔ဘာ သာသူ ဆာတဲ့အခ်ိန္မွ စားတာေလ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္မ ထမင္းစားရင္လည္း တစ္ေယာက္ တည္းပါပဲ။ တစ္ေယာက္တည္း ထမင္းစားရတာ အရမ္းဆိုးတာပါပဲရွင္။ အရင္က ကၽြန္မတုိ႔ မိသားစု ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ စားေသာက္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြကို ျပန္ျပန္ၿမင္ၿပီး ထမင္းစားရင္းနဲ႔လည္း ငိုတတ္လာပါတယ္။ ညဘက္ တီဗီြၾကည့္ရင္လည္း ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ ၀မ္းနည္းစရာ ေတာင္ မ်က္ရည္သိပ္မက်တတ္တဲ့ ကၽြန္မက အရင္အတူေနခဲ့တဲ့၊ အတူေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့တဲ့ မိသားစု ေတြ အစံုအလင္နဲ႔ ေနခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြကို ေတြးၿပီး ငိုတတ္လာတယ္။ အရင္က အေဖ၊ အေမနဲ႔ ေမာင္ႏွမေတြရွိတုန္းက ဘာမွ သိပ္မေၾကာက္တတ္တဲ့ ကၽြန္မက နည္းနည္းလည္း အားငယ္စိတ္ေတြ၀င္ၿပီး ေၾကာက္တတ္လာပါတယ္။ အေဖနဲ႔အေမ အိမ္မွာမရွိေတာ့ အိမ္က လံုျခံဳေႏြးေထြးမႈ မရွိေတာ့သလိုလဲ ခံစားရတယ္။ အိမ္ရဲ့ တန္ဖိုးအစစ္အမွန္က မိသားစု မစံုလင္ရင္လည္း ဘာမွအဓိပၸယ္ မရွိဘူးဆိုတာ ကၽြန္မနားလည္ သေဘာေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအိမ္ေလးက ေပးႏိုင္တဲ့ ခံစားမႈေတြက ဘာနဲ႔မွမတူပါဘူး။ အရင္မိသားစု စံုလင္တဲ့အခ်ိန္က အိမ္ျပန္ေရာက္သြားၿပီဆိုရင္ကို ဘာနဲ႔မွ မတူတဲ့ လံုျခံဳမႈ၊ေႏြးေထြးမႈ၊ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္မႈ၊ ဘာနဲ႔မွ လဲလို႔မရတဲ့ အေဖ အေမတုိ႔ရဲ့ ေမတၱာတရားကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ နားလည္ခံစားတတ္လာပါတယ္။ ကၽြန္မအတြက္ ေတာ့ အိမ္ဆိုတဲ့ ပရိ၀ုဏ္ေလးဆုိတာဟာ မ်က္စိနဲ႔ မျမင္ႏိုင္တဲ့ ခံစားမႈေတြက ကၽြန္မရဲ့ ႏွလံုးသားထဲအထိ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း ခံစားလို႔ရတဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြကို ပ်ိဳးေထာင္ေပးတဲ့ အသိုက္အၿမံဳေလးဆိုတာကိုလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ခံစားတတ္ လာ ပါတယ္။

အခုဆိုရင္ ကၽြန္မတုိ႔ ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္က အရြယ္ေတြေရာက္ခဲ့ၿပီ။ ေက်ာင္းေတြလဲၿပီးလို႔ လုပ္ငန္းခြင္ကို ကိုယ္စီ၀င္ေရာက္ၾကရမယ့္ အခ်ိန္ေတြ ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာက်ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ႏွစ္သက္္ခဲ့တဲ့ အိမ္ေလးနဲ႔အတူ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ့ မိဘႏွစ္ပါးရွိတဲ့အရပ္ကေန မစြန္႔ခြာခ်င္ စြန္႔ခြာခ်င္နဲ႔ စြန္႔ခြာခဲ့ရပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔သင့္ေတာ္မယ္္ထင္တဲ့အရပ္၊ သင့္ေတာ္မယ့္အလုပ္ေတြမွာ ေမာင္ႏွမ သံုးေယာက္လံုး ကိုယ္စီ၀င္ေနၾကရတဲ့အခ်ိန္မွာက်ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ့အိမ္ေလးကို အေ၀းကေန သတိရေနေပမယ့္လည္း ကၽြန္မတုိ႔ရဲ့မိဘႏွစ္ပါးရွိတဲ့အိမ္ေလးကို တစ္ႏွစ္ႏွစ္ေခါက္ေလာက္ေရာက္ဖုိ႔ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ၾကိဳးစားရပါတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ မိသားစုေတြအစံုအလင္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထုိင္စားေသာက္ခဲ့တဲ့ ဒီအိမ္ေလးက အခုခ်ိန္မွာသားသမီးေတြ ပညာေတြစံုၿပီး ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ရပ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေရာက္ေတာ့ အရင္တုန္းက ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းတဲ့ အိမ္ေလးက တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္လို႔ ေနပါတယ္။ အေဖနဲ႔အေမလည္း သားသမီးေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွာမ်ား ျပန္လာမလဲဆိုတာ မေသခ်ာမေရရာတဲ့ ေန႔ရက္ေတြကို ေရတြက္ေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္းနဲ႔ အသက္ေတြ တျဖည္းျဖည္း ၾကီးလာ၊ အရြယ္ေတြ တျဖည္းျဖည္းက်လာပါၿပီ။ ေၾသာ္… ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း အိမ္ဆိုတာက မေရရာ မေသခ်ာတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလးေတြနဲ႔၊ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္နဲ႔သားသမီးေတြ ျပန္လာ မယ့္ အခ်ိန္ကို လည္တဆန္႔ဆန္႔နဲ႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရတဲ့ မိခင္၊ ဖခင္တုိ႔ရဲ့ နားခုိရာ ေနရာေလးတစ္ခုပါပဲလား။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ေတာ့ ဟုိး…အရင္တုန္းက မိသားစုအစံုအလင္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေဆာ့ကစား၊ အစားအေသာက္ေတြကုိ လုယက္စားေသာက္၊ အေမ့ရင္ခြင္ထဲကုိ အလုအယက္တိုး၀င္ၿပီး အိပ္ခဲ့တာေတြ၊ ေမာင္ႏွမေတြ ရန္ျဖစ္ၿပီး ငိုယိုသံေတြနဲ႔ တုိင္ေတာသံေတြ၊ အျပစ္တင္သံေတြ၊ ဆူသံေတြနဲ႔ အိမ္ေလးကိုပဲ အေ၀းကေန တမ္းတေနမိပါေတာ့တယ္။ ေလာကႀကီးမွာ တစ္ခုခုကို လိုခ်င္ရင္ တစ္ခုခုကို စြန္႔လႊတ္ရတယ္ဆိုတာ အခုမွပဲ နားလည္သေဘာေပါက္လာေတာ့တယ္။ မိမိတို႔အတြက္ ပညာတုိ႔ ဥစၥာတုိ႔ လိုခ်င္ေတာ့လည္း ေႏြးေထြးမႈအေပးႏုိင္ဆံုးနဲ႔ ဘာနဲ႔မွ လဲလို႔မရေအာင္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အိမ္ေလးကို စြန္႔လႊတ္ လိုက္ရတာကေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တကယ္ကို ထိခိုက္မိပါတယ္။ ေက်ာင္းၿပီးလို႔ အလုပ္လုပ္ခ်င္ေတာ့ သိပ္မၾကာခင္ မွာ ကိုယ္နဲ႔သင့္ေတာ္မယ္ ထင္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုရတာ၊ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ ရတာက ေပ်ာ္ရႊင္မႈ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ အလားတူပဲ ဒီေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႔ထပ္တူ ဆံုးရႈံးသြားခဲ့ရတဲ့ ခံစားမႈကေတာ့ အိမ္ဆိုတဲ့ေအးခ်မ္းတဲ့ အရိပ္အာ၀ါသေလး ကို အၿပီးမဟုတ္ေတာင္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ စြန္႔လႊတ္လိုက္ရတာကို တစ္ခါတေလ ျပန္ေတြး ၾကည့္ရင္ ငါေပးဆပ္ လိုက္ရတာက ေတာ္ေတာ္ေလး တန္ဖိုးၾကီးပါလားလို႔ေတြးမိလာတယ္။ အိမ္မဟုတ္တဲ့ အျခားတစ္ေနရာကို ေရာက္မွပဲ တျခားသူေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရမွပဲ အိမ္ရဲ့တန္ဖုိးနဲ႔ ေအးခ်မ္းမႈ၊ ေႏြးေထြးမႈေတြကုိ နားလည္မိပါ ေတာ့တယ္။ ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ထဲမွာေတာ့ ကၽြန္မတို႕မိသားစုအိမ္ေလးက အရမ္းမခ်မ္းသာေပမယ့္ ေႏြးေထြးတဲ့အိမ္တစ္လံုးလို႕ ေတာ့စိတ္ထဲမွာ ထင္တယ္ရွင့္။ ကၽြန္မတို႕အိမ္ေလးက အိမ္တစ္လံုးမွာ မရွိမၿဖစ္လိုအပ္တဲ့ နားလည္မႈေတြ ၊သာယာမႈ ေတြနဲ႕ စည္းလံုးမႈေတြ ရွိတယ္လို႕လည္း ကၽြန္မထင္တယ္။

ေနာင္တခ်ိန္မွာ ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ကူးထဲက ကိုယ္ပိုင္အိမ္ေလးတခု ဖန္တီးမယ္ဆိုရင္ ေအးခ်မ္းဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ ေနရာေလးမွာ အိမ္ေလးကိုေဆာက္မယ္။ အိမ္ပံုစံကို အၾကီးၾကီးလည္း မေဆာက္ဘူး။ တစ္ထပ္တိုက္ပံုေလးပဲေဆာက္မယ္။ တိုက္ေလးရဲ႕အေရာင္ကလည္း အၿပာႏုေရာင္ေလးၿဖစ္ရမယ္။ အခန္းေတြလည္း အမ်ားၾကီးမထားဘူး။ အိပ္ခန္း ႏွစ္ခန္း၊ ဧည့္ခန္း တစ္ခန္း ၊ဘုရားခန္း တစ္ခန္း၊ ေရခ်ိဳးခန္း တခန္း၊ မီဖိုခန္းေလးတစ္ခန္းေလာက္ဆို ရၿပီ။ ၿပတင္းေပါက္ေလး ေတြ ကို မွန္ၾကည္ၾကည္ေလးေတြ တပ္ထားမယ္။ လိုက္ကာတို႕ ခန္းစီးတုိ႕ကိုလည္း အၿပာႏုေရာင္ေလးေတြပဲ တပ္ထားတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕အိမ္ေလးကိုၾကည့္လိုက္ရင္ အၿပာႏုေရာင္ေလးနဲ႕ၿမင္တဲ့သူတိုင္း စိတ္ခ်မ္းသာ ကုိယ္ခ်မ္းသာနဲ႕ ေနခ်င္စရာ ေကာင္းမယ့္ပံုေလးၿဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးယူမယ္္။ အိမ္ေရွ႕မွာ ဒါန္းအၿပာေရာင္ေလး တခုလဲပါရမယ္။ ကၽြန္မရဲ႕အိမ္ေလးရဲ႕ ပတ္လည္မွာ သီးပင္စားပင္ေတြ အစံုစိုက္ပ်ိဳးထားမယ္ ပန္းပင္ေလး ေတြကိုလည္း စံုလင္ေအာင္ စုိက္ထားမယ္။ အိမ္မွာ ေခြးလွလွေလး တစ္ေကာင္နဲ႕ ေၾကာင္ေလးႏွစ္ေကာင္ေလာက္လဲ ေမြးထားမယ္။ ကၽြန္မရဲ႕အိမ္ေလးမွာ ကၽြန္မ ခ်စ္တဲ့ မိသားစုေလးရယ္၊ ေခြးေလးရယ္ ၊ေၾကာင္ေလးေတြရယ္၊ ပန္းပင္လွလွေလးေတြရယ္ ဒါန္းေလးရယ္ ပါ၀င္ ရမယ္။ ကၽြန္မရဲ႕အိမ္ေလးက ေပ်ာ္ရႊင္ၿခင္းေတြနဲ႕ လည္း ၿပည့္စံု ရမယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့အေငြ႕အသက္ေလးေတြလည္း ရွိရမယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ အိမ္ေလးက ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အသိုက္အၿမံဳေလးတစ္ခုၿဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးမယ္လို႕လည္း ကၽြန္မစိတ္ကူး ထားတယ္။

အခုေတာ့ အၾကင္နာတရားေတြ၊ ေႏြးေထြးတဲ့ေမတၱာတရားေတြနဲ႕ၿပည့္ေနတဲ့ ကၽြန္မတို႕ငယ္ငယ္က ေနဖူးတဲ့ ကၽြန္မ တို႕ရဲ႕ အိမ္ေလးကို အခ်ိန္အခါအခြင့္သင့္ရင္ ၿပန္ဖို႕အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလး ထားရင္း ေအးခ်မ္းတဲ့အေမ့ရဲ႕ ေမတၱာရိပ္ေတြ လႊမ္းၿခံဳထားတဲ့ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕အိမ္ေလးကို အေ၀းတေနရာက လြမ္းေနမိပါေတာ့တယ္။

စုေလးငယ္
ျမန္မာဆိုက္ဘာၿပိဳင္ပြဲ၀င္ ဒသမဆုရစာမူ

No comments: